افزایش محدودیت های کرونایی در قزوین جریمه سنگین ناقضان پروتکل های بهداشتی

Wpfreeware 6:49 AM Technology

افزایش محدودیت های کرونایی در قزوین/ جریمه سنگین ناقضان پروتکل های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: به دنبال مشاهده گونه جهش یافته کرونا(انگلیسی) در استان قزوین، فعالیت تمامی اصناف تا ساعت ۸ و نیم شب خواهد بود و کسانی که در مکان های مختلف پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند با جریمه های سنگین روبرو خواهند شد.

افزایش محدودیت های کرونایی در قزوین/ جریمه سنگین ناقضان پ��وتکل های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان این که در هفته های گذشته شرایط خوبی را تجربه کردیم  و وضعیت فوتی ها و بستری های ناشی از کرونا کاهش یافت اظهار داشت: از ۱۱ بهمن دوباره یک خیزی با شیب ملایم در رشد بیماران تست مثبت بستری و سرپایی داشتیم، از همان موقع همکاران ما در سطح استان شروع به تمهیدات لازم کردند.

وی ادامه داد: در ستاد استانی مقابله با کرونا نیز تلاش های زیادی شد، با توجه به اینکه یک مورد فوتی تست مثبت جهش یافته بیماری کرونا را داشتیم و با توجه به اینکه این شخص به جایی مسافرت نکرده بود و با خارج از کشور هم  ارتباط نداشت، این شک برای ما به وجود آمد که این ویروس قاعدتاً بدون ویزا و بدون پاس وارد کشور شده و قطعا یک نمونه مثبت، موارد مثبت دیگری را می تواند به همراه داشته باشد.

وی افزود: ویروس جدید میزان سرایت بسیار بالاتر و بیماری زایی و مرگ و میر بالاتری دارد، بر این اساس هم استانی ها باید هوشمندی بیشتری داشته باشند. ما هم برای این که بتوانیم جلوی گسترش آن را به استان ها و شهرستان های دیگر بگیریم، روستای حسین آباد آبیک و همینطور خود شهرستان  را در شرایط قرنطینه قرار داده ایم.

نامدار با اشاره به مصوبات جدید ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: منع ترددها با دقت بیشتری از ساعت ۹ شب تا ۳ صبح توسط نیروی انتظامی انجام خواهد شد، همین طور در بحث اصناف مصوب شد که ۸ و نیم شب آخرین ساعت فعالیت کلیه اصناف باشد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: در مورد نشست ها و سالن های ورزشی مصوب شد که با توجه به پروتکل شهرستان های زرد، رعایت دقیق دستورالعمل ها انجام شود، مسوولیت اجرای کامل  بر عهده فرمانداران، بخشداران و دهیاران گذاشته شده است.

وی افزود: اگر در مکان، تالار و یا همایشی، کسی پروتکل های مصوب را رعایت نکند جریمه های سنگینی در انتظارش خواهد بود و همه این ها برای این است که ما بتوانیم جان مردم را حفظ کنیم.

نامدار در پایان گفت: قطعا استاندار،  تمامی دستگاه های نظارتی اجرایی و دادستان مصمم هستند که با رعایت دقیق این شرایط بتوانیم جلوی پیشرفت ویروس، خصوصا ویروس جهش یافته را در استان بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط