صدور برخی مجوزها موجب تشدید کرونا شده است اعلام شرایط فوق العاده در استان قزوین

Wpfreeware 6:49 AM Technology

صدور برخی مجوزها موجب تشدید کرونا شده است/ اعلام شرایط فوق العاده در استان قزوین

استاندار قزوین گفت: در برخی موارد دولت کم‌کاری کرده و با صدور بعضی از مجوزها موجب فراگیری مجدد این کرونا شده است؛ از امروز به مدت 14 روز برای استان قزوین شرایط فوق‌العاده اعلام می‌شود.

صدور برخی مجوزها موجب تشدید کرونا شده است/ اعلام شرایط فوق العاده در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین امروز در جلسهٔ ستاد استانی مقابله با کرونا که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که در آستانهٔ پیک چهارم کرونا قرار گرفته‌ایم باید اقدامات مؤثر و جدی‌تری جهت کنترل وضعیت استان صورت گیرد.

این مسؤول ضمن اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال، نیازمند توجه بیشتر اصناف هستیم و هیچ یک از اصناف نباید به افرادی که بدون ماسک و بدون در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی وارد مغازه‌ها می‌شوند خدمات ارائه کنند‌.

جمالی‌پور اضافه کرد: صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تعطیل خواهند شد و صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، تشویق می‌شوند؛ از امروز نیز به مدت 14 روز شرایط فوق‌العاده برای استان اعلام می‌شود.

 وی افزود: شرایط در استان قزوین به گونه‌ای است که ما در مسیر ارتباطی ۱۱ استان قرار داریم و توقف‌ها در استان ما می‌توانند مشکل‌ساز باشند.

جمالی‌پور اظهار کرد: در برخی موارد دولت کم‌کاری کرده و با صدور بعضی از مجوزها موجب فراگیری مجدد کرونا شده است.

استاندار قزوین بیان کرد: صدور تمامی مجوزها در شهرستان‌ها به عهدهٔ فرمانداران است و دانشگاه علوم پزشکی نیز وظیفهٔ نظارت بر صدور این مجوزها را دارد.

این مسؤول با توجه به احتمال شیوع ویروس انگلیسی در استان اذعان کرد: برخی سؤالات در رابطه با عدم اطلاع‌رسانی به موقع در مورد ورود ویروس انگلیسی به استان در اذهان عمومی شکل گرفته است، در حالی که هیچ‌گونه کوتاهی و کم‌کاری در این زمینه نشده است؛ زیرا تشخیص این بیماری در استان قزوین  و پس از اعلام نتیجهٔ قطعی، تمامی اقدامات لازم انجام شده است.

استاندار جمالی پور در ادامه ابراز کرد: با توجه به احتمال شیوع ویروس انگلیسی در استان، محدودیت‌ها تشدید شده و تمامی مراسم‌های تشییع و تدفین تنها با حضور ۵ تن از نزدیکان متوفی انجام خواهد شد و مسابقات ورزشی نیز بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شوند.

 وی در پایان تأکید کرد: از مردم استان تقاضا می‌کنیم این بیماری را جدی بگیرند و تمامی مصوبات ستاد کرونا را که برای حفظ جان و امنیت آنان است، به‌کار گیرند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط